سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد
تماس با برترين مشاوران در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل
vakiel ارائه خدمات حقوقي
|
سامانه كد رهگيري املاك كدام است؟ هنگامي كه معاملات ملكي انجام ميدهيد دريافت كد رهگيري ملك يا كد پيگيري اجارهنامه يكي از موارد ضروري است. دريافت اين كد براي طرفين معامله مزاياي زيادي دارد. البته دريافت اين كد براي قراردادهاي ملكي مثل اجاره در حال حاضر اجباري است. كد رهگيري از جرائم معاملات ملكي جلوگيري ميكند. و موجب اطمينان خاطر طرفين معامله در انواع معاملات ملكي مثل رهن و اجاره ميشود. اما پرسش اين است كه كد رهگيري املاك چگونه و از كجا دريافت ميشود؟ در ادامه اين مطلب به اين پرسش، پاسخ خواهيم داد. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سامانه كد رهگيري املاك چيست ؟دريافت كد رهگيري املاك از سال 1387 طي يك بخشنامه دولتي، براي امنيت بخشي به معاملات ملكي ضروري شد. بر اساس اين بخشنامه مشاورين املاك ملزم هستند تمامي معاملات ملكي نظير رهن و اجاره را در سامانه ثبت معاملات و املاك كشور ثبت نمايند. و كد رهگيري مربوط به معامله را در سامانه ثبت معاملات و املاك كشور دريافت نمايند. سامانه ثبت معاملات و املاك كشور به نشاني اينترنتي iranamlaak.ir جهت ثبت معاملاتي نظير اجاره و رهن ايجادشده است. و اين سامانه براي هر معامله ملكي يك كد رهگيري 13 رقمي صادر مينمايد. نحوه دريافت كد رهگيري از سامانه iranamlaak.irبراي دريافت كد رهگيري املاك ميتوانيد با مراجعه به بنگاههاي املاك معتبر و از طريق سامانه ثبت قرارداد مسكن اقدام نماييد. ابتدا بايد مراحل ثبت قرارداد را در سامانه ثبت معاملات و املاك كشور انجام دهيد. براي ورود به سايت ثبت معاملات املاك نشاني اينترنتي iranamlaak.ir يا عبارت سامانه ثبت معاملات و املاك را در مرورگر خود جستجو كنيد. و اولين سايت را انتخاب نماييد. اگر پيش از اين در سامانه ثبتنام نكرديد. ابتدا بايد جهت دسترسي به خدمات و امكانات سامانه، عمليات ثبتنام و ايجاد حساب در سامانه را انجام دهيد. تمامي مشاورين املاك بايد براي ثبت قراردادها و دريافت كد رهگيري معاملات پيش از هر چيز در سامانه ثبتنام نمايند. گزينه سبز رنگ ثبتنام را در بالاي صفحه اول سايت انتخاب نماييد. حال مطابق تصوير زير گزينه ثبتنام مشاور املاك را انتخاب كنيد. و بدين ترتب مراحل ثبتنام را با تكميل فرم و اطلاعات درخواستي سامانه انجام دهيد. حال اگر از پيش ثبتنام كردهايد. پس از ورود به سايت جهت دسترسي به خدمات و امكانات سامانه بايد در صفحه اول گزينه سبز رنگ ورود به سامانه را انتخاب كنيد. سپس نام كاربري و رمز عبور كه در زمان ثبتنام و تشكيل حساب در سامانه ايجاد نموديد را وارد نماييد و به سامانه وارد شويد. بدين ترتيب مشاورين املاك ميتوانند وارد سامانه ثبت معاملات و املاك كشور شوند. و قراردادهاي ملكي مانند اجاره يا رهن را در اين سامانه ثبت و كد رهگيري دريافت نمايند. نحوه استعلام گيري از كد رهگيري املاك در سامانه iranamlaak.irشما براي استعلام گيري از كد رهگيري حتي بدون ثبتنام و ايجاد حساب در سامانه iranamlaak.ir ميتوانيد اقدام نماييد. ابتدا همانطور كه قبلاً گفتيم وارد سايت iranamlaak.ir شويد. گزينه سبز رنگ استعلام كد رهگيري در قسمت راست صفحه را انتخاب كنيد. و يا از نوار بالاي سايت و گزينه خدمات، روي عبارت استعلام كد رهگيري كليك كنيد. حال يك صفحه جديد براي شما باز ميشود. در اين صفحه با درج كد ملي خود به عنوان يكي از طرفين، كد رهگيري 13 رقمي و كد امنيتي سايت صحت قرارداد ايجادشده خود را بسنجيد. حال در اين مرحله شما ميتوانيد در صورت صحت اطلاعات نشان دادهشده در سامانه يك نسخه از آن را چاپ كنيد. مراحل و مدارك لازم براي دريافت كد رهگيري در بنگاههاجهت ثبت معامله و دريافت كد رهگيري معاملات ملكي از سامانه ثبت معاملات و املاك كشور، هنگام مراجعه به بنگاههاي املاك معتبر بايد مدارك زير را به همراه داشته باشيد. اول؛ به عنوان يكي از طرفين معامله مدارك شناسايي خود را همراه داشته باشيد. مداركي مثل كارت ملي، شناسنامه يا كارت اقامت براي اتباع خارجي. دوم؛ اگر مالك ملك شما هستيد اصل مدرك مالكيت را به همراه داشته باشيد. سند مالكيت ميتواند به صورت تك برگ يا بنچاق يا قولنامه و … باشد. همينطور مداركي مثل وكالتنامه يا گواهي انحصار وراثت نيز بايد به مشاور املاك ارائه شود. سوم؛ هنگام ثبت معامله لازم است هر يك از طرفين يك شاهد براي معامله به همراه داشته باشند. و اين شهود بايد مدارك شناسايي خود را به همراه داشته باشند. چهارم؛ تأييديه كد پستي از ملك مورد معامله از مدارك و اسناد مهم براي ثبت معامله دريافت كد رهگيري از سامانه ثبت معاملات و املاك است. پنجم؛ تكميل فرم پيشنويس قرارداد براي راحتي كار و بارگذاري اطلاعات در سامانه توسط مشاور املاك لازم است. درنهايت بعد از انجام مراحل ثبت قرارداد در سامانه ميتوانيد كد رهگيري را دريافت نماييد. و اين قرارداد نيز بايد در سه نسخه يكي براي مشاور املاك و دوتاي ديگر براي هر يك از طرفين معامله چاپ شود. براي دريافت مشاوره حقوقي مي توانيد با متخصصين و وكلاي با تجربه وكيل دات كام با شماره 02166419012 تماس بگيريد.
سؤالات متداولسامانه دريافت كد رهگيري چيست ؟
مشاورين املاك ملزم هستند تمامي معاملات ملكي نظير رهن و اجاره را در سامانه ثبت معاملات و املاك كشور ثبت نمايند. و كد رهگيري مربوط به معامله را در سامانه ثبت معاملات و املاك كشور دريافت نمايند. نشاني اينترنتي سامانه دريافت كد رهگيري چيست ؟
سامانه ثبت معاملات و املاك كشور به نشاني اينترنتي iranamlaak.ir جهت ثبت معاملاتي نظير اجاره و رهن ايجادشده است. و اين سامانه براي هر معامله ملكي يك كد رهگيري 13 رقمي صادر مينمايد.
امتیاز:
بازدید: 0
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |